dimecres, 21 de gener del 2009

Coses que passen

Ups… sabeu què m’ha passat? Últimament, el meu ordinador no funcionava gaire bé; quan vaig anar a Philadelphia, es veu que va agafar alguns virus molt dolents que hi havia per allà (i això que jo tenia un antivirus…). L’altre dia, abans que l’informàtic se l’emportés, em va demanar què s’havia de salvar del què hi havia guardat. I jo, tota convençuda, li vaig dir que no passava res, perquè tot el que necessitava ja ho havia guardat en un pen drive (fotos, coses de la universitat, etc.) i que per tant, si feia falta esborrar documents, que ho fes. Doncs bé, tot just ara acabo d’enrecordar-me d’una carpeta que tenia a l’escriptori que es deia ‘bloc’, on hi anava guardant documents de word amb textos a mig fer i coses que de segur us hauria agradat molt saber. Sí, jo funciono d’aquesta manera: un dia, tinc una idea i penso que hauria de penjar un text sobre això al blog, començo a escriure en un document de word (els textos creats directament a internet, no m’agraden) i els guardo (guardava) en aquesta carpeta, alguns estaven a mig fer, d’altres ja estaven acabats, algun només tenia el títol, perquè no sempre les grans idees van acompanyades del temps necessari per desenvolupar-les. I un dia, ja us vaig parlar del meu document titulat ‘Apunts lingüístics’, amb expressions curioses que, quan en tinc unes quantes, agrupo i faig un post… doncs ara ja no existeix i no me’n recordo de totes. Oh, i el millor de tot (o no)! Tenia una foto d’una de les faltes més increïbles que he vist en anglès escrita per un parlant natiu: Who would have thunk it?, on ‘thunk’ pretén ser el participi del verb ‘think’… van fer com si fos el mític ‘drink-drank-drunk’ o el no-menys-conegut ‘swim-swam-swum’, en comptes de ‘think-thought-thought’! I no vaig ser a temps de penjar la foto…

Bé, ara ja no hi ha res a fer. Segurament, no és una tragèdia i no patiu, que us continuaré explicant moltes històries interessants i no us quedareu sense apunts lingüístics (que serveixen per posar de manifest, dia rera dia, la meva incultura anglòfona). El que sí que segur que no veureu (si no és que en tinc una còpia en algun lloc amagada i jo no ho sé) serà la foto aquesta del verb mal conjugat; que de fet, com que això ho vaig veure escrit, podria escriure-ho jo i, probablement, colaria la mar de bé, però ja no seria el mateix, perquè no seria la de debò. Què hi farem? Són coses que passen...

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Ja ho diu l'interessant títol del teu bloc:

coses més rares ens han de passar...

Anònim ha dit...

el q va escriure thunk era algu q devia haver llegit molt obres de contemporanis del shakespeare i d'autors precedents, segur, o algu amb molt pocs estudis......

see ya

kisses

GER

Anònim ha dit...

lo de THUNK és lo pitjor que he sentit en una bona temporada.... jo ja començava a pensar que THUNK era un verb que no coneixia.... ;-)
un petó germaneta!!!

Júlia ha dit...

ale tieta!! ni lukjustolkin està tan mal escrit!!!