dilluns, 27 d’octubre del 2008

Temporalment, a menys 8 hores...


Suposo que la majoria de vosaltres ja deveu haver canviat l’hora dels vostres rellotges. Jo no... aquesta gent ho fa la setmana que ve, per tant, durant aquesta setmana, només estem a 8 hores de diferència!

M’ha semblat interessant buscar una mica d’informació sobre el canvi horari, perquè és una cosa que sempre diuen que és molt útil i s’estalvia molta energia, però jo no ho acabo de veure clar. Avui en dia, gairebé tothom fa el mateix horari a l’hivern que a l’estiu, per tant, jo penso que el que guanyes per una banda, ho perds per l’altra; per exemple, si normalment et lleves a les 7, potser no encendràs el llum, perquè ja és clar, però quan arribis a casa a les 6 de la tarda ja serà fosc, per tant l’energia que has estalviat al matí, la gastaràs a la tarda... però bé, segurament aquesta deu ser la meva versió simplista dels fets.

A Amèrica del Nord, canvien l’hora el primer diumenge de novembre i el segon diumenge de març, en comptes de fer-ho l’últim diumenge d’octubre i de març, com a la majoria de països europeus. La veritat és que m’agradaria saber perquè no ho fem tots el mateix dia; si algú ho sap, li agrairia que m’ho expliqués. Al Canadà, hi ha diferents franges horàries, les fronteres de les quals no coincideixen sempre amb les fronteres territorials. A la majoria de regions de la British Columbia, es fa servir l’hora del Pacífic i es canvia l’hora, però hi ha una regió de l’est que va a la mateixa hora que Alberta (la província del costat) i una part del nord-est, on no canvien l’hora, per tant a l’hivern fan servir la mateixa hora que a BC i a l’estiu, que a Alberta. Llavors, hi ha una província, Saskatchewan, on no canvien mai l’hora. Una altra cosa que he trobat curiosa és que aquí cada zona canvia l’hora, a les 2 de la nit, a diferència d’Europa, que tots els països la canvien alhora.

1 comentari:

Anònim ha dit...

sempre culturitzant-nos Esther!!! així m'agrada!!!! això que canviin l'hora un dia diferent que a Europa a mi em despista.... El març ens vam fer un lio!!! resulta que el meu despertador canvia automàticament l'hora... i clar! ens llevem i veiem un despertador de cada!!! i jo vaig pensar que el meu s'havia espatllat :-D :-D i vinga intentar canviar l'hora i no em deixava :-(
és el que té..... els americans s'han de fer notar fins i tot en això ;-)