dijous, 18 de setembre del 2008

Vicky Cristina Barcelona


La meva gran pregunta, després d’haver vist aquesta pel·lícula, és per què surt al cartell la Penélope Cruz? Jo sóc d’aquelles persones que odia aquesta actriu, puc reconèixer que ha fet algunes pel·lícules bones, però no la suporto... Per tant, quan ahir vaig anar al cinema i vaig veure que no sortia fins més enllà de mitja pel·lícula, em vaig alegrar molt.

Suposo que tots ja deveu saber de què va la pel·lícula, però pels despistats... dues amigues americanes se’n van de vacances a Barcelona i coneixen un pintor que té un passat turbulent amb la seva exdona. Jo us recomano anar-la a veure; a part que està molt bé i és divertida, hi ha molts detalls de Barcelona i de la cultura catalana que fan gràcia. A més a més, em sembla que és el primer cop que sento parlar (poc eh, tampoc us penseu qui sap què) de la identitat catalana en un film de Hollywood – una de les protagonistes fa una tesi i es comenta una mica, ja està. També vaig trobar molt curiós que en un restaurant així més aviat ‘pijillo’ de Barcelona, mengessin pa amb tomàquet i escalivada...

L’experiència va ser tot curiosa, perquè jo estava en un cinema més aviat buit (no crec que fóssim més de 15 persones), mirant el què gairebé podria ser un anunci de la ciutat pagat per l’ajuntament i, inconscientment, llegia els subtítols en anglès, quan els actors parlaven en castellà. I de tant en tant, anaven apareixent actors catalans a la pantalla, però anava tot molt ràpid i si no t’hi fixaves, no els veies: hi havia la Lloll, el Manel Barceló, l’Abel Folk i un home, que feia de pare del personatge del Javier Bardem, que em vaig passar molta estona rumiant qui era... i ara ja ho he descobert! L’actor en qüestió es diu Josep Maria Domènech i jo estava segura d’haver-lo vist algun lloc fent de psicòpata. Us en recordeu de Plats Bruts, d’un capítol que hi ha un assassí en sèrie que mata a gent seguint l’abecedari? Doncs jo diria que és aquest.

5 comentaris:

Txell ha dit...

Uo! Vam parlar d'anar la setmana que ve a veure-la amb les de la uni.. a veure què tal!!!

I això de llegir els subtítols en anglès quan parlen en castellà... què serà el proxim? Tornar a Prats i necessitar un interpret??? jejejeje

Anònim ha dit...

ei!!!!! doncs merci per la informació!!!!! ens la mirarem!!!! a veure si la fan a algun cine per aquí!!!!
fins després guapa!!!!!
petons!
MARTA

Unknown ha dit...

Amb el Vall també volíem anar a veure-la alguna hora. En una escala de l'1 al 10, quina nota li poses?

Esther ha dit...

Mmm... ja comencem amb les preguntes complicades... jo diria que un 7 o un 8! A mi em va agradar molt. L'estrenen aquest cap de setmana no aquí?

jordiluqe73 ha dit...

q no te faci vergonya penjar les teves fotos!! merci per passarte i per cert amb la receppta dels pancakes mas guanyat de tros, es a dir q per superar les meves fotos penja receptes!jeje!! ma lapuntare!!jejee

un ptnas!