dimarts, 23 de desembre del 2008

New York

He anat a New York i he arribat a una conclusió: és com a les pel·lícules, però amb més fred, això sí, tot és molt maco! Hi ha coses que són més petites del normal, la cinquena avinguda és com un carrer normal de Barcelona (jo m’esperava que fos ample com la Diagonal...). Vaig entrar a la FAO, que és una botiga de joguines molt gran, a l’Apple, a Tiffany’s, a la Trump Tower, a St. John’s Church i a St. Patrick’s Cathedral, on tenen un pessebre sense nen Jesús... segur que el van robar! També vaig anar al Rockefeller Center, on hi ha aquella pista de patinatge i l’arbre de Nadal gran. I aquí va començar una de les meves frustracions; vaig pujar al capdamunt de la torre (aquella del pòster famós dels obrers asseguts a una barra), i es veia l’Empire State molt bé, però van construir un edifici lleig que tapa la torre Chrysler. Després, tota decidida, me’n vaig anar a la torre Chrysler i, com que els carrers són tan estrets, no es veu fins que hi ets gairebé a sota. Al final, al vespre, vaig pujar a l’Empire State i des d’allà, es veia bé i com que era fosc, tota la ciutat estava il·luminada. Anant cap allà, vaig veure la Grand Central Station i la Biblioteca.

També vaig anar a Central Park. Sembla increïble que hi hagin tants arbres al mig de la ciutat! Era molt bonic i hi havia la gent passejant el gos i fent footing (alguns amb pantalons curts, tot i la neu que els envoltava) i carros de cavalls i llacs i ponts glaçats. El que passa és que s’hi ha de tornar quan faci més bo, perquè allà passejant t’hi pots passar tot el temps que vulguis i amb aquest fred, no hi ha gaires ganes de posar-se a caminar entremig dels arbres. Abans d’entrar al parc, vaig passar per Columbus Circle, on hi ha una estàtua de Colom, però com que ja és a Amèrica, aquest no senyala el mar com el de Barcelona! Després, vaig anar a Times Square, que jo diria que no és una plaça, però hi ha moltes llums, molta gent i moltes botigues.

I aquest matí, feia molt sol i per això, he anat amb ferri cap a Staten Island. El ferri fins allà és gratis i passes pel costat de l’Estàtua de la Llibertat, però no hi para. Bé, que fes sol no vol pas dir que fes bon temps. Feia molt vent i se m’han glaçat les orelles i les mans, però la volteta amb vaixell i les vistes valien la pena. L’Estàtua de la Llibertat sembla petitona des del ferri, però potser és perquè es veuen els gratacels de Manhattan al fons. Després, la intenció era anar a veure el pont de Brooklyn, però des del vaixell també es veia la mar de bé i m’he n’he anat a la Zona Zero, on hi ha com una mena de memorial per les víctimes i hi fan obres, per a construir la Freedom Tower, que serà l’edifici més alt de la ciutat. Després, he anat a veure l’edifici de la borsa i el Flatiron, que va ser el primer gratacels de Nova York, i a Chinatown i el Soho, on hi ha tot de blocs d’apartaments amb una escala d’emergències per fora, com aquestes de les pel·lícules, que pots entrar a casa dels veïns.

5 comentaris:

Esther ha dit...

Ah! Aquí, hi ha més fotos: http://picasaweb.google.com/esthercopo/NewYork#

Anònim ha dit...

Kina enveja!! xdd

Anònim ha dit...

Para o no et parlaré més.....

quina enveja....

GER

Esther ha dit...

Bueno, vale... ja paro!! En comptes de tenir tanta enveja, podriem organitzar un viatge de grup! La meva economia no em permetra tornar l'estiu que ve; venim la primavera-estiu del 2010? :-)

Anònim ha dit...

Bones TIETA!!!!!!!A nosaltres també ens fas una mica d´enveja, però anem per feina el que et voliem dir es que li donguis un pató a la JÚLIA I ABRAÇADES I LA ENHORABONA A LA MARTA I EL DAVID,i una curta recuperació per la MAMA.

Jordina i Esther.