dimarts, 30 de desembre del 2008

Washington D. C.



Avui, hem anat a Washington D. C. (que no s’ha de confondre amb l’estat de Washington, que és molt lluny d’aquí!). Com podeu veure a les fotos, els meus pares han aprofitat la visita a la capital, per a saludar el futur president, que ja és tot un ídol de masses i hi ha tot tipus de souvenirs amb la seva imatge. L’Obama l’hem vist a una botigueta de la Union Station, on també hi havia una estàtua de Colom i una rèplica de la Liberty Bell de Philadelphia, que precisament ahir vam veure l’original. Aquesta gent ja ho fa això de duplicar les coses i que la còpia sigui més gran que l’original, el que passa és que la peculiaritat d’aquesta campana és que està trencada i a mi m’ha semblat que la còpia no ho està... un detallet sense importància. A part d’això, hem anat a la Casa Blanca i al Capitoli. Jo em volia fer la típica foto dels corresponsals (del tipus “Esther Codina, TV3, Washington”), però l’Albert Elfa no sé on es posa, perquè la Casa Blanca és molt lluny i es veu molt petita; això sí, té uns jardins molt grans, potser a ell el deixen entrar als jardins... El Capitoli és més gran i més maco i ja començaven a preparar les grades per la presa de possessió de l’Obama.

També hem vist l’edifici de l’FBI, que és un bloc d’oficines normals amb moltes banderes, la Biblioteca Nacional, el Tribunal Suprem, moltes ambaixades i museus, que gairebé tots són gratis, el monument de Washington, que és aquell obelisc gran que hi ha a prop de la Casa Blanca i els memorials dels presidents dels Estats Units. Ah! Com a curiositat del dia, aquests americans m’han donat la raó amb una de les meves teories, que és que es poden buscar altres usos a les hortalisses i la verdura, a part de menjar-se-les; al costat del Capitoli, hi tenien una mena de cols o escaroles (que potser eren transgèniques, perquè aquell color lila era molt sospitós) plantades a un jardí com a element decoratiu!